Sunnyjuly

or it not become consoling to believe that death ended absolutely.

"Nick Dunne took my pride and my dignity, and my hope and my money.
He took and took from me until I no longer existed.
That's MURDER."

"And when they find my body, they will know, Nick Dunne dumped his beloved like garbage.
And she floated down past all the other abused unwanted inconvenient women."

"Nick loved a girl I was pretending to be.
'Cool girl'.
Men always use that, don't they? As their defining compliment.
'She is a cool girl.'
Cool girl is hot. Cool girl is game. Cool girl is fun.
Cool girl never gets angry at her man.
She only smiles in a chagrined, loving manner and then presents her mouth for fucking."


GoneGirl里面这段独白真的。
有阵子常常把这部电影翻出来看,结婚之前,结婚之后,会想婚姻的本质到底是什么。
我知道Amy的形象很可怕,然而又真的觉得她像个复仇天使一样美丽。
每一段快乐的婚姻里的不快乐;每一段不快乐婚姻里的彼此憎恶…
人与人之间是不是永远不要像夫妻那样亲密比较好?

芬奇老师真的是我最爱的导演没有之一…
每次看他的电影都会爱上男主角,十年前是布拉德皮特,七年前是我卷西和加菲,三年前是我本。
话说芬奇跟皮特还合作了挺多电影的,不知道后面跟Ben能不能也多几部…

我本在GoneGirl里那段道歉的表演真的棒呆,我一直觉得那是所有出轨男人道歉的模版。
英俊,悲伤,坦荡而真诚的认错,深情款款的表白。

别再说面瘫什么的了,不是所有的角色都需要夸张的表现的。好的导演总是有办法拍出演员最好的那一面,最适合他和角色的样子。

这是导演的功力,也是演员的高光时刻。

啊,芬奇老师!
为了你我都愿意当诺兰黑呢!!【并不……

评论
热度(6)

© Sunnyjuly | Powered by LOFTER